搜索
热搜: 活动 交友 discuz
查看: 30|回复: 0

Bagaimana pembeli boleh berdagang dengan selamat dalam perdagangan antarabangsa [Buku Panduan Pembeli]

[复制链接]

262

主题

54

回帖

10万

积分

管理员

积分
101786
发表于 2025-8-27 22:46:22 | 显示全部楼层 |阅读模式
Bagaimana pembeli boleh berdagang dengan selamat dalam perdagangan antarabangsa [Buku Panduan Pembeli]

Lima langkah untuk selamat urus niaga dalam perdagangan antarabangsa




Langkah 1: Pilih pengeluar yang jujur dan profesional (cukup profesional untuk produk anda).


Langkah 2: Utamakan keselamatan dana dan barangan.


Langkah 3: Gunakan sepenuhnya sistem keselamatan platform dagangan.


Langkah 4: Gunakan sepenuhnya sokongan bantuan pihak ketiga dan perdagangan yang adil.


Langkah 5: Berdasarkan perkara di atas, wujudkan sistem keselamatan kerjasama berbilang pihak jangka panjang dan boleh dipercayai.


Pada platform 3E, data mengenal pasti penjual profesional yang boleh dipercayai:



Mengapa anda mesti memilih penjual yang jujur?


Terdapat pepatah di China: Apa yang anda beli bukanlah apa yang anda jual! Ini bermakna tidak kira betapa bijaknya pembeli, sukar untuk bersaing dengan pemahaman penjual tentang produk dan model perniagaan mereka.

Oleh itu, jika penjual tidak mendasarkan keinginannya sendiri pada integriti, tetapi mengutamakan penjualan produk yang berjaya, dia tidak teragak-agak untuk menipu dan menipu untuk tujuan ini. Pembeli tidak dapat dielakkan. Penjual tidak akan membuat perjanjian yang merugi.




Bagaimanakah anda tahu jika penjual jujur?


Adakah ia berdasarkan perasaan? Mengikut harga? Lihat gambar paparan produk, adakah foto itu cantik, atau adakah pengeluaran video profesional atau tidak profesional?

Tetapi ini adalah pemikiran emosi, bukan pemikiran rasional.

Pemikiran rasional mesti diasaskan. Asas ini ialah:

Apabila berunding dengan produk, anda membiarkannya menerangkan kriteria kualiti produk sendiri. Bagaimana untuk menjalankan ujian mudah dan khusus bagi piawaian ini. Melihat penerangan produknya, adakah anda berani mendedahkan piawaian kualiti dan kaedah ujian seperti orang ramai?
Berani, sama ada jujur atau tidak, anda boleh menilai lebih lanjut; Jangan berani, langsung menilai sebagai penjual yang tidak jujur!



Bagaimanakah platform 3E membantu pembeli mengenal pasti penjual yang jujur?


Komited untuk melindungi keselamatan perdagangan antarabangsa dengan kualiti dan reputasi, bagaimanakah 3E Global B2B membantu pembeli mengenal pasti sama ada penjual beroperasi dengan niat baik?

Platform 3Eeye menjadikan "piawaian kualiti produk dan kaedah ujian" sebagai kandungan wajib untuk kandungan keluaran produk. Jika anda tidak mengisinya, anda tidak akan dapat menerbitkan maklumat produk anda. Platform ini mengutamakan penapisan, meninggalkan penjual yang berani mengumumkan piawaian kualiti produk dan kaedah ujian mereka kepada dunia. Mereka yang tidak bersembunyi atau menyembunyikan adalah produk yang benar-benar boleh dipercayai dan orang yang jujur.

Intipati penipu adalah untuk menyembunyikan penipuan mereka yang tidak dapat didedahkan.

Berikut ialah tangkapan skrin antara muka penerbitan produk dan antara muka paparan platform 3Eeye. Bersama-sama membina sistem perdagangan yang jujur, dengan anda, saya, dan dia.





Memilih penjual profesional adalah penting!


Seperti yang dinyatakan sebelum ini, integriti adalah prasyarat, dan profesionalisme adalah jaminan kekal untuk perniagaan masa depan anda.

Berdagang dengan penjual yang tidak profesional tentang produk mereka, anda akan menemui banyak masalah yang tidak dijangka.

Bukan sahaja pihak lain tidak boleh memudahkan masalah kompleks untuk membantu anda menyelesaikannya, tetapi akan menjadikan masalah yang dipermudahkan sangat rumit. Dia mengelilingi permintaan anda, menjadikannya sangat mengelirukan.

Walaupun orang seperti itu tidak berniat untuk menipu anda, dia memang orang yang jujur dan boleh dipercayai. Tetapi sila ambil perhatian: keupayaan dan profesionalismenya yang tidak mencukupi untuk melindungi integritinya, dia hanya mahu jujur!

Oleh itu, keupayaan profesional adalah jaminan integriti!

Anda bukan ibu bapanya, anda tidak boleh mengajarnya melakukan sesuatu, tetapi anda mempunyai kebebasan memilih!


Profesionalisme adalah jaminan integriti

Anda hanya pembeli, mengendalikan banyak produk, dan anda tidak boleh menjadi profesional dan jelas tentang setiap produk seperti pengilang dan penjual.

Oleh itu, anda ingin bergantung pada profesionalisme penjual untuk melindungi perniagaan masa depan anda, tetapi kemudian, anda mendapati bahawa penjual yang anda pilih sama sekali tidak profesional, walaupun bertentangan dengan akal sehat!

Sama seperti apabila kita tidak biasa dengan bahasa tertentu dan ingin bergantung pada perisian terjemahan, tetapi perisian terjemahan sama sekali tidak tepat, tetapi kita tidak tahu apa-apa mengenainya, dan kita masih berfikir bahawa perisian terjemahan itu profesional dan boleh dipercayai. Hakikatnya ialah sekumpulan jenaka telah dibuat.

Ya, penjual yang tidak profesional seperti perisian terjemahan yang tidak masuk akal!

Tetapi jika anda mengetahui kemudian, ia telah menyebabkan kerugian besar kepada perniagaan anda! Sebenarnya sudah terlambat.

Profesionalisme adalah jaminan integriti, dan integriti adalah premis transaksi!





Bagaimanakah platform 3E memastikan anda benar-benar boleh mencari penjual profesional?



Dalam lajur unik platform 3E, dalam penerangan produk, penjual dikehendaki menerangkan "titik kesakitan dan penyelesaian produk".

Lajur ini dipaparkan kepada semua pembeli dalam bentuk awam. Sama ada ia cukup profesional, pembeli lain telah menilai.

Anda hanya perlu melihat kuota transaksi penjual dan bilangan kontrak yang digunakan untuk membuktikan sama ada penjual itu profesional. Dan ini tidak memerlukan anda cukup profesional untuk menyelesaikannya.

Berikut ialah tangkapan skrin "Penjelasan Titik Kesakitan Produk, Kesukaran dan Penyelesaian Industri" oleh penjual platform 3Eeye.com:






Tentukan kaedah perlindungan yang berbeza berdasarkan saiz jumlah transaksi


Perbezaan antara keselamatan dana dan keselamatan kargo hendaklah ditentukan mengikut saiz jumlah transaksi:

1. Perlindungan transaksi kecil;

2. Sistem jaminan transaksi yang besar.

Pada masa ini, sama ada perlindungan yang dituntut dalam bidang pembayaran atau perlindungan transaksi yang disebutkan oleh platform, ia secara kolektif dirujuk sebagai perlindungan transaksi kecil umum.

Perlindungan urus niaga bernilai besar memerlukan penyertaan khas kakitangan dari jabatan tertentu platform, dan menganjurkan pihak ketiga termasuk agensi pemeriksaan kualiti, profesional penilaian industri, institusi insurans, syarikat logistik dan pengangkutan, institusi harta intelek, agensi cukai, agensi pelepasan kastam, firma undang-undang antarabangsa, dan lain-lain untuk mengambil bahagian secara mendalam. Untuk memastikan pengetahuan dan keselamatan teknikal pesanan besar dalam bidang kawalan produk berikutnya dalam proses pengeluaran dan penggunaan selepas menyelesaikan transaksi.


Langkah keselamatan untuk urus niaga pesanan kecil.


Dari segi kiriman wang antarabangsa, saluran utama ialah PayPal, Alipay, Western Union dan kiriman wang bank.

PayPal dan Alipay terutamanya pembayaran pihak ketiga pada platform dalam talian, dan sekiranya berlaku pertikaian transaksi, terutamanya apabila pembayaran tidak diterima oleh barangan, saluran pembayaran boleh memulakan timbang tara pertikaian.

Dari segi keselamatan kargo, peluang kehilangan pakej adalah sangat kecil, dan pertikaian utama masih berlaku dari segi keselamatan pembungkusan, disebabkan oleh pembungkusan yang tidak betul dan pembongkaran dan pemeriksaan kastam, yang boleh menyebabkan kerosakan apabila barangan tiba.

Sama ada keselamatan dana atau keselamatan kargo, platform asas dan penjual urus niaga kecil mempunyai perlindungan yang lebih baik.





Sistem jaminan transaksi selamat untuk pesanan besar.



Dalam urus niaga pesanan besar, keselamatan sebenar bukanlah wang yang dibayar, penjual menerima wang dan menghantarnya, dan pembeli berpuas hati selepas menerima barangan. Keselamatan pesanan besar bukanlah proses yang mudah, kerana perlindungan sedemikian sahaja jauh dari mencukupi.

Keselamatan modal yang berbeza: Urus niaga pesanan besar juga melibatkan kualiti dan keselamatan barangan jangka panjang, perkhidmatan jangka panjang penjual, dan sama ada hubungan harga adalah benar dan munasabah.

Oleh itu, keselamatan kewangan yang disebutkan di sini dan harga yang tidak berpatutan mungkin menimbulkan bahaya tersembunyi untuk kualiti dan keselamatan dan perkhidmatan produk pada masa hadapan.

Keselamatan barangan bukan sahaja perasaan selepas menerima barangan, tetapi juga melibatkan pengeluaran, penggunaan dan penjualan produk anda pada masa hadapan, supaya barangan itu benar-benar dapat memberikan anda keselamatan sebenar dan perkhidmatan berkualiti tinggi. Ini adalah keselamatan kargo yang benar-benar dihargai oleh urus niaga bernilai besar.

Untuk mencapai keselamatan modal dan keselamatan kargo untuk urus niaga bernilai besar, adalah perlu untuk pasukan projek profesional platform dagangan untuk memadankan pihak ketiga, seperti profesional industri, institusi ujian pihak ketiga, agensi penilaian pihak ketiga, perusahaan logistik dan pengangkutan, pemeriksa kualiti, peguam, pengurus cukai, institusi insurans, dsb.


Bagaimanakah platform 3E mentakrifkan semula dan melaksanakan sistem jaminan pesanan besar dalam perdagangan antarabangsa?


1. Kontrak transaksi dalam talian: Dalam kontrak transaksi dalam talian, pilihan penyataan diri penjual untuk "piawaian kualiti produk dan kaedah ujian" dan "titik kesakitan produk, kesukaran dan penyelesaian untuk produk" dilampirkan pada kontrak. Pada masa yang sama, kedua-dua pihak boleh menambah butiran penunjuk kualiti tertentu. Pihak-pihak dalam kontrak boleh memilih firma guaman untuk merangka dan meminda kontrak. Kontrak akan disimpan sebagai PDF dan hanya boleh dilihat dengan kata laluan, dengan keselamatan yang tinggi!



2. Sistem Perdagangan Dokumentari Dalam Talian: Semua peserta akan memasukkan pengesahan dalam talian di setiap pautan proses pelaksanaan kontrak.




3. Platform ini akan menganjurkan penubuhan pasukan projek pengurusan pesanan bernilai besar khas, dan mengikut keperluan kedua-dua pihak dalam transaksi, mengupah agensi pihak ketiga untuk menjejaki harga transaksi, pautan transaksi, proses pengeluaran produk, kualiti perkhidmatan, kualiti produk, perkhidmatan selepas jualan, dsb. Organisasi pihak ketiga termasuk: profesional industri, institusi ujian, syarikat perkhidmatan logistik dan pengedaran, firma guaman antarabangsa, syarikat insurans, syarikat pelepasan kastam antarabangsa, syarikat perkhidmatan teknikal selepas jualan pihak ketiga, dsb.




https://www.3Eeye.com全球大单网,数据化值得信赖的和专业的3E B2B Global China Wholesale Maketplace App,3E有单,一个致力于以质量信誉赢取国际大单的高端平台!
回复

使用道具 举报

Archiver|小黑屋|3E Global B2B China Wholesale|上喻有单外贸资讯网--3Eeye.com旗下国际贸易网| 国际贸易市场资源交流平台 |3E Global B2B China WholesaleTrade Marketplace | 3E跨境电商平台

GMT+8, 2025-9-19 02:24 , Processed in 0.063629 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.5

© 2001-2025 Discuz! Team.

快速回复 返回顶部 返回列表